Období Předškolního Věku
Myšlení
– je KONKRETNÍ, které vlivem rozvojem motoriky vnímání a představování
– dochází k jevu SUGESTIBILITA (=dítě se snaží ostatním vsugerovat že něco prožilo.. .je to vnášení FANTAZIE do MYŠLENKOVYCH OPERACÍCH)
– začátky ABSTRAKCE (vytyčování podstatných znaků)
– převažuje ANALÝZA (=rozklad) nad SYNTEZOU (sestavení)
– vyjádřením myšlenky je REC – obohacena o další slova
– začíná používat vulgární výrazy
– hodně mluvit a zpívat
paměť
– okolo 3 let si začíná PAMATOVAT VECI NA CELY ZIVOT pokud mají velký emocionální náboj ať kladný či záporný
– cvičíme úmyslně, záměrně okolo 5 roku si pamatuje to co pro ně má KLADNE MOTIVY a rozvoj VULE při, které musí překonávat překážky např. úklid
hraček (pomoci a pochválit)
city a sociální vztahy
– období bouřlivého rozvoje citů všeho druhu
– nestálost, krátkodobost, intenzivní ‚
– potřebuje společnost pro vznik EMOCI k JEDNOTLIVCUM a SKUPINAM
– rozvíjejí se CITY MORALNI (=etické, charakterové) např. přátelství, úcta,
spravedlnost… ‚
– rozvíjejí se CITY INTELEKTUALNI, Které se váží na touhu za poznáním
negativní emoce
– STRACH se projevuje spíše u citlivých lidí
– Např. tmy (bujné představování), cizích lidí (fantazijní představy, negativní zkušenosti, sledování TV), snů (dát pocit jistoty), z cizího prostředí,
z hlučného prostředí…
– ZLOST je původním jevem reakce na konflikty s dospělými (dítě cítí bezmoc, podřízenost..,.)
– PSYCHICKÁ DEPRIVACE
– CITOVÁ DEPRIVACE = nedostatečné uspokojování citových potřeb – zanedbávání dítěte
– SNIŽENÍ FLUSTRAČNÍ TOLERANCE = má hranice po které jsme schopni snášet neúspěchy, nepříznivé city…