Školní Věk
NEDOSTATEČNÝ PROSPĚCH VE ŠKOLE
-možné příčiny – výchovné chyby R (špatná sociální adaptace, vázanost na R – D ve škole rezignuje, R se nestarají o učení, podceňují to, nesprávný vztah ke vzdělání a výchově, D chodí do školy z nechutí, R příliš ctižádostivý)
– nedostatečné schopnosti D (tělesné vady jako je nedoslýchavost, nízké IQ – to ovlivňuje vnímání a pozornost – pocit méně 9ennosti, křivdy)
– zvýšená únava po prodělaných nemocech nebo úrazech – neúspěch (možné onemocnění neurózy)
– společenské vztahy učitelů a spolužáků (neurotický učitel nepatří do školy)
-vytvořit klidné rodinné prostředí – zázemí
-školní konflikty vždy řešit
-pravidelnost v přípravě a správné učení
CHOZENÍ ZA ŠKOLU
-možné příčiny
a) příznak nemoci např. epilepsie, hysterické povahové rysy… eventuelně jeho zatoulání
b) řešení konfliktů jako je např. tělesně vady, strach z učitele nebo nepřipravenosti – pochopení doma i ve škole – zvážit požadavky kladené na D a odhalit příčiny (tvrdé tresty při opakovaném záškoláctví)
c) vedení D špatnou společností
d) D neposedné – aktivní a má v plánu něco jiného, strhávání pozornosti na sebe
-by měli odhalit R a škola – vymezení bariér
DÍTĚ NEMÁ SMYSL PRO CENU PENĚZ
-příčiny- chyby ve výchově
– příklady rodičů
– D dostávalo tolik peněz neváží si jich – ztrácí společenské hodnoty
-postupná výchova D vážení si věcí od drobností až po velké nákupy
-koncem ZS by mělo D znát rodinný rozpočet