Zákony učení
Zákony učení
Zásady učení jsou obecné teze, které vyplývají ze zákonitostí a zkušeností a vztahují se na příslušnou výchovnou oblast.
* cílevědomosti * názornosti
* uvědomělosti * přiměřenosti
* aktivnosti * trvalosti
* soustavnosti * opakování
Pravidla jsou vlastně konkrétní pokyny k určité činnosti, tedy jak a co vykonávat.
Podmínky učení souvisí s:
1. žákem * růstem
* předcházející zkušenosti
* schopnosti
* motivace
2. učitelem
3. učebním materiálem (rozsah a povaha materiálu, efekt učení)
4. procesem učení (individ. nebo skupin.)
5. psychohygienic. podmínkami učení (denní pořádek, osvětlení, teplota, nábytek, hluk, nepřetěžování, únava atd.)
Transfer
pozitivní nebo negativní vliv zkušeností, dovedností. vědomostí osvojených na jednom úkolu na výkonnost v jiném, následně prováděném úkolu.