Zákony učení
Zákony učení
 Zásady učení jsou obecné teze, které vyplývají ze  zákonitostí a zkušeností a vztahují se na příslušnou výchovnou  oblast.
 * cílevědomosti * názornosti
 * uvědomělosti * přiměřenosti
 * aktivnosti * trvalosti
 * soustavnosti * opakování
 Pravidla jsou vlastně konkrétní pokyny k určité činnosti, tedy  jak a co vykonávat.
 Podmínky učení souvisí s:
 1. žákem * růstem
 * předcházející zkušenosti
 * schopnosti
 * motivace
 2. učitelem
 3. učebním materiálem (rozsah a povaha materiálu, efekt učení)
 4. procesem učení (individ. nebo skupin.)
 5. psychohygienic. podmínkami učení (denní pořádek, osvětlení,  teplota, nábytek, hluk, nepřetěžování, únava atd.)
 Transfer
 pozitivní nebo negativní vliv zkušeností, dovedností. vědomostí  osvojených na jednom úkolu na výkonnost v jiném, následně  prováděném úkolu.





