Sebereflektující otázky
Sebereflektující otázky:
– Co považuje ve výuce za nejdůležitější?
– Jak se snažím toho dosáhnouta
– Daří se mi to?
– Jak vzbudím zájem žáků?
– Jak vycházím se žáky?
– Sebereflektivní metody:
– seberet1ektivní otázky
– metoda pozorování – videozáznam
– metoda rozhovoru – kolega, ředitel
– učitelský deník
– poskytují informace pro autidiagnostiku.
Autodiagnostika:
– proces, v jehož průběhu učitel cíleně a systematicky získává a zpracovává (analyzuje, hodnotí) zpětnovazebné informace o své pedagogické činnosti, aby ji mohl dále zkvalitňovat. – základem je učitelova sebereflexe
Využití výsledků sebereflexe:
– u začínajících učitelů – nástroj uspořádávání, hodnocení pedagogických zkušeností
– u zkušenějších – prevence do sklouznutí k rutině
– pomáhají předcházet problémovým situacím
– potvrdit účinnost postupů – zdokonalovat postupy