PSYCHOLOGIE PEDAGOGIKA – kompletní obsah_5:
- Sebevzdělávání a distanční vzdělávání
- Výběrová otázka
- Autokontrola
- Opakování
- Podle provedení lze tradičně rozlišovat trojí typ …
- Příprava ke kontrole výsledků studia
- Dovednost popisovat zkušenost se zakládá na dílčíc…
- Písemné zpracování pracovní zkušenosti je důležité…
- Teze referátu jsou vyšším stupněm osnovy
- Formální pravidla vycházejí z používání série pods…
- Písemná příprava k vystoupení všude tam, kde se ma…
- Ke konspektování je nutno volit pouze vybrané mate…
- Konspekty na rozdíl od excerpce systematickým zázn…
- Excerpce je výběrový záznam ze studovaného materiá…
- Každý studijní materiál jakékoliv povahy má mít sv…
- Kartotéční lístek je záznamem o prostudované liter…
- Zpracování (tištěného) textu
- Periodické náslechy, jsou-li systematicky provázen…
- Při přednášce se má posluchač soustředit na náslec…
- Náslechy jsou v podstatě trojího typu
- Náslech
- Metoda systematického studia může být provázena zá…
- Po této vstupní informaci, jejíž získání si vyžádá…
- Čtení
- Prožívání obsahu
- Myšlení
- Paměť a její problémy
- Základní studijní aktivity
- Prameny pořizované studujícím mají mimořádný význa…
- Zvukové prameny se v sebevzdělávání pracovníků red…
- Obrazové prameny jsou pro studujícího zvláště ve š…
- Periodická literatura slouží studujícímu především…
- Pro studujícího je důležité zvláště uspořádání obs…
- Jednotlivé typy studijních (informačních) pramenů …
- Analytické prameny
- Proklamativní prameny
- Instruktivní prameny
- Funkční typologie studijních pramenů
- Základní studijní prameny
- Vnitřnípodmínky sebevzdělávání jsou psychického a …
- Sebevzdělávat se ovšem neznamená uzavřít se do pra…
- Pojmové učení má velký význam, neboť rozvíjí myšle…
- Sebevzdělávání pedagogicko-psychologicky
- Opakování a procvičování osvojeného obsahuje někol…
- Sebevzdělávánípedagogicko-didakticky
- Závěrečná fáze je ověřování dosažených výsledků
- Tradičním startem bývá i věcný spor
- Proces sebevzdělávání
- Obsah sebevzdělávání ve výchovné organizaci je spe…
- Obsahem (předmětem) sebevzdělávání jsou tři základ…
- Cíle sebevzdělávání z hlediska jednotlivce
- Normované sebevzdělávání by proto vždy mělo začína…
- Cíl a obsah sebevzdělávání
- Proces sebevzdělávání lze přirovnat k proudící vod…
- Vybrané pedagogické dokumenty
- Zkouška je organizační forma studijní prověrky
- Skupinová výuka je racionální formou normovaného s…
- Program je organickou součástí projektu
- Studijní etapa se člení na individuální studium fr…
- Činnosti frekventantů
- Činnosti organizační
- Specializované činnosti zřizovatele
- Činnosti institucí
- Vstupní charakteristika
- Organizační formy sebevzdělávání
- Operativní (periodické) sebevzdělávání reaguje pou…
- Funkční typy sebevzdělávání
- Koncepční činnosti jsou výchozí
- Zásady sebevzdělávání
- Postavení sebevzdělávacích aktivit v organizaci
- Jak vyplývá z předchozího, je sebevzdělávací cíl a…
- Kvalita sebevzdělávacího obsahu
- Sebevzdělávacím obsahem může být nejrůznější probl…
- Jaké jsou psychologické či andragogické podmínky j…
- Rozdíly mezi vzdělávacím a sebevzdělávacim obsahem…
- Sebevzdělávací obsah
- Strukturace sebevzdělávacího cíle
- U dospělého jednotlivce je volba sebevzdělávacího …
- Volba vzdělávacího cíle
- Sebevzdělávací cíl vzniká i v průběhu školní dochá…
- Na tomto místě – zejména se zřetelem k nejnutnější…
- K povaze sebevzdělávacího cíle a obsahu
- Institucionální vzdělávání dospělého tedy začíná š…
- Škola – východisko celoživotního vzdělávání
- Sebevzdělávání dospělých je však ještě dále ohrani…
- Sebevzdělávající se jedinec si komplexně neosvojí …
- Co je a co není sebevzdělávání
- Sebevzdělávání a informace
- Sebevzdělávání výrazem životní aktivity
- Východiskem každé koncepce sebevzdělávání je předs…
- Společenské vědy, jako filozofie, pedagogika i psy…
- Osobnost studujícího
- Problematika sebevzdělávání je složena z poznatků,…
- Sebevzdělávání
- Metody tělesné výchovy a sportu
- Metody rekvalifikace
- Metody expozice norem
- Metody podle způsobu prezentace obsahu
- Příklady metod z edukační praxe
- Jednotlivé metodické úrovně nelze navzájem zaměňov…
- Na rozdíl od pedagogické didaktiky…
- Starší literatura o edukaci dospělých vycházela ze…
- Metodické změny
- Organizátorské zabezpečení zde rovněž ovlivňuje (f…
- Závislost metod a forem v praxi
- Propagandistické (konferenční) metody
- Popularizační (klubové) metody a formy
- Vyučovací (školské) metody a formy
- Výchozí členění metod a forem
- Specifikum problému
- Ke vztahu metody a formy
- Metody a formy přípravy edukačního působení jsou d…
- Metody a formy jako celek
- Doplňující tématické celky
- Projekt nebo program vzdělávací akce obsahuje vždy…
- Normativní základ
- Tématický celek ve výstavbě
- Pro věc by také měly pracovat specializovaní, neje…
- Intelektuální servis
- Navozované {stimulované, vyvolávané) prožitky jsou…
- Aplikace a stavební komponenty
- Historicky starší je užší obecná charakteristika o…
- Bylo již uvedeno, že tématický celek je integrací …
- Předmět pozornosti a péče andragogiky
- Jiná situace nastává v řízeném sebevzdělávání
- Koncepční specifikum
- Tématický celek
- Andragogicko-didaktická úroveň realizace umožnila …
- Andragogicko-didaktické funkce
- Už nejde jen o to, co si má subjekt-objekt edukace…
- Restrukturace obsahu
- Cíl a obsah se individualizuje
- Obsah v současnosti
- Andragogika vytváří své obsahové pojetí edukace
- Andragogická didaktika však nekanonizuje cílovou s…
- Cíl a obsah edukace
- Předmět andragogiky se pokládá za neuzavřenou část…
- K pojmu a předmětu andragogiky
- Andragogika zatím neřeší obecnou kategorii cíle, z…
- Přístupy andragogiky k metodám a formám
- Činnosti posluchače
- Činnosti lektora (učitele)
- Obsah jako soustava činností
- Proto musí lektor počítat s tím, že systematická p…
- Organizační formy jako pořadači subsystém realizac…
- Metody realizace jako pořadači subsystém realizace…
- Opakování je další didaktická operace
- Didaktické fáze jako pořadači subsystém realizace …
- Obsah jako dynamická (operační) soustava
- Do úvodní přednášky pak musí zařadit popis látky c…
- Cyklicky se např. rozšiřuje aparát pojmů a předsta…
- Systémové hledisko bývá v praxi nejednou opomíjeno…
- Demonstrované předměty, jevy a procesy jsou samost…
- Navozované prožitky jsou samostatným funkčním celk…
- Formalizované zkušenosti jsou funkčním celkem
- Strukturované soubory objektivně daných poznatků j…
- Analytické principy výstavby obsahu
- Legislativní princip
- Princip vychází z členění intencionálních obsahů
- Princip obecnosti
- Princip integrace
- Edukační soustava
- Funkcionální obsah naopak není obsahem didakticky …
- Syntetické principy výstavby obsahu
- Obsah jako statická soustava
- Komplexní realitu výchovně vzdělávacího působení m…
- Širší pojetí obsahu edukace dospělých
- Užší pojetí obsahu edukace dospělých
- Obsah jako kategorie
- Hlavní cíle vzdělávací akce
- Cíl a cílová struktura
- Cíl jako kategorie
- Přístupy pedagogiky dospělých k cíli a obsahu
- Kategorie pětačtyřiceti až šedesátiletých účastník…
- Věkové dispozice řízených osob
- Mnohdy živelný přístup vytváření podmínek pro činn…
- Postavení v edukačním systému
- Vztah k systému edukace
- Rozsah problematiky edukace dospělých v rámci celo…
- Motivace studia
- Kritéria klasifikace účastníků
- Člověk v edukaci
- Vedle nehmotných prostředků si všímá andragogika t…
- Růstové faktory praxe
- Význam praxe
- Dvojí přístup k edukaci dospělých
- Perspektivy rozvoje edukace dospělých
- Pedagogika si zatím brala zvědy spíše její gnozeol…
- Hranice
- Stav problematiky
- Jestliže jsme vytkli některé možné přístupy k rozp…
- Působnost
- Didaktické kontinuum
- K popisu a členění edukace dospělých
- Edukace ve volném čase
- Profesní edukace
- Klasifikace podle úrovně vzdělávání
- Edukace ve školské soustavě
- Informální edukace
- Neformální edukace
- Formální edukace
- Pojem celoživotní edukace
- Složky celoživotní edukace
- Tendence vývoje
- Pedagogika se podílí na modelování společnosti skr…
- Obsahem výkladů je rámcový obraz edukace dospělých…
- Pedagogika dospělých
- Řízení pracovní kariéry
- Maslow rozdělil potřeby do pěti úrovní, a to od ne…
- Stimulační motivy
- Lidské motivy lze rozdělit do čtyř velkých okruhů
- Motivace lidského jednání
- Mapa stresu TĚLO
- Mapa stresu MYSL
- Instrukce pro práci s následujícími mapami stresu
- Prevence v obecné rovině
- První pomoc při stresu
- Emocionální – citové příznaky stresu
- Jaro Křivohlavý rozdělil příznaky stresu na tyto o…
- Stres
- Prevence a náprava vyhoření
- Příčiny syndromu vyhoření
- Syndrom vyhoření
- Syndrom vyhoření, stres, zvládání životních situac…
- Modely inteligence
- Inteligence
- Emocionální inteligence při řízení druhých lidí
- Úryvek z knihy D. Goleman pro názorný příklad
- Emoční inteligence podle Saloveya zahrnuje pět zá…
- Emoční inteligence
- Inteligence
- Frankl poukázal, že jedinec může objevit smysl v ž…
- Viktor E. Frankl
- Carl Gustav Jung, Alfred Adler
- Teorie osobnosti
- Kognitivní přístup
- Fenomenologický přístup
- Behavioristický přístup
- Jeden z průkopníků ve zkoumání mozku byl nositel N…
- Teoretické přístupy v psychologii a vybrané teorie…
- Falešný závěr hazardního hráče
- Paradoxní je, že se více těšíme z tisícikoruny, kt…
- Základem teorie Kachnemana a Tverskiho je teorie p…
- Ekonomická psychologie
- Psychologie organizace
- Provazník uvádí 4 hlavní etapy vývoje psychologie …
- Psychologie práce
- Speciální psychologické disciplíny:
- Praktické obory (aplikované)
- Dělení psychologických oborů
- Experiment – zkoumání určitého jevu za přesně vyme…
- Metody psychologie
- Cíle, metody psychologie, dělení psychologických o…
- Otázka lidské svobody v konfrontaci s determinismy…
- Vývojová determinace
- Vývoj psychologie ve 20. století
- Je psychologie vědou nebo uměním?
- Předsokratické období
- Psychologie filozofická
- Psychologie náboženských a etických systémů je ovl…
- Psychologie
- Žít, je náročný úkol, který musíme zvládnout
- Smysl života se může také v jednotlivých fázích ži…
- Ale smysl života můžeme posunout i do jiných oblas…
- V dalších hodnotách už docházelo k určitým diferen…
- Smysl života
- Motivační profil
- Výkon a motivace
- Přehled faktorů působících na výkon člověka
- Stimulace pracovního jednání
- Srovnání obecných a specifických modelů motivace …
- Specifické teorie motivace
- Cattell – 16 osobnostních faktorů
- Struktura osobnosti
- Osobnost
- Tvořivost
- Vrcholné či mystické zážitky
- Vyčlenění (odloučení): potřeba soukromí
- Účinnější percepce reality
- Seberealizující se člověk
- Podstata pracovní spokojenosti
- Dynamika osobnosti
- Temperament
- Srovnání tří přístupů k osobnosti:
- Osobnost
- Obecné teorie motivace
- Motivační program podniku
- Motivace v koncepcích řízení
- Přehled obranných mechanismů
- Přehled obranných mechanismů
- Dynamika motivace
Mohlo by se vám líbit...